2/16/2010

Self - portrait

Mivel is kezdhetném, ha nem ezzel - Self Portrait! Járok egy fotó klubba minden hónap harmadik csütörtökén. Minden hónapba kapunk egy Házi Feladatot. Evidens diákként IMÁDOM a házi feladatokat, és próbálom őket a lehető legjobban megoldani. Na ez most nagyon rosszul hangzott így visszaolvasva, és lehet kicsit túlzás is, mindenesetre ezeket a házikat szívesen oldom meg. Mostani feladat egy "Self Portrait" készítése, azaz készíts magadról egy önarcképet, úgy, hogy nem használhatod sem a tükröt, sem a saját kezed, azaz nem tarthatod a kamerát a kezedben. Nem könnyű feladat több szempontból sem.

1. Kellett vennem egy állványt, mert a "felteszem az asztalra a széket, majd a kölkem játékosdobozát, és arra még jónéhány könyvet" megoldás nem tűnt sem egyszerűnek, sem biztonságosnak. Állandóan attól rettegtem, hogy a fényképezőgép lezuhan jó magasról, esélyt sem adva annak, hogy esetleg egyben megússza. Így természetesen elkezdtem keresgélni interneten a lehető legjobb állványok között, és ezzel egyidőben kértem egy fotós ismerősöm tanácsát is, SEGÍTSEN. Már épp kezdtem a családnak beadagolni a "hidd el nekem erre szükségem van, és CSAK 100 dollár, és 50%-al le van értékelve, hidd el nagyon megéri..." c. történetet. Mármár majdnem sikerült is, mikor is kaptam a választ a kérdésemre az ismerőstől: menj be a legközelebbi Walmart-ba, és vedd meg az ott kapható legolcsóbbat, ha esetleg elkezdene lötyögni, na akkor visszaviszed. Így is tettem, és az egész cécót megúsztam 25 dolcsiból. Köszi Marchet :))) Nagyon elégedett vagyok. Naszóval, ÁLLVÁNY: check

2. Úgy kell a fókuszt beállítani különböző játék macik, babák, vagy esetleg jóbarátok segítségével, hogy az az én méreteimnek, mint magasság, szélesség, megfelelő legyen. Nem volt könnyű feladat, egy egy kép több órát is igénybe vett. Eléggé frusztrált a dolog. Maci: check

3. Mivel 10 mp-em volt egy kattintásra, ennyit enged a timer, ezért a pózt igen gyorsan fel kellett vennem, tehát bonyolult műveletek, nem is jöhettek szóba. Póz: majdnem check

4. Meg kellett találnom azt, ami rám jellemző. Rám sokminden jellemző, de jó lett volna valami frappánsat kitalálni. Azt hiszem ezen még dolgozni fogok, de már sürgetett az idő, így sok tervem kudercba fulladt. Tökéletes téma: még kidolgozás alatt.

A feladatot valamilyen szinten megoldottam, csütörtökön derül ki, hogy a többieknek hogyan fog tetszeni. Kíváncsi vagyok rá...

Ime a képek, csakhogy mutassak is valamit magamból :)








Direkt a hideg és a meleg hatás elérése. Először teljesen mást akartam, valami polgárpukkasztót, valami szokatlant, de aztán rá kellett jönnöm, hogy itt az USA-ban (ja még nem említettem, Atlanta - GA-ban élek), ez annyira nem kivitelezhető. Ezek az emberek igen prűdek, és mivel jól megvagyok a csoport tagjaival, nem szeretném magam ellen uszítani a társaságot.

Ilyen kompozícióval probálkoztam, ez a kép nem tökéletes, nem jó a fókusz, és kicsit sötét, kellett volna szerkeszteni - nem kicsit, de nem tettem, mert a csoportvezetőt megkérdezve, arra jutottam, ez szóba sem jöhet.



Így maradtam az első kettőnél, csütörtökön ...to be continued this part...

No comments:

Post a Comment