3/13/2010

rain, rain and more rain

Most is esik! Amúgy nincs hideg, de ebben az esőben nem túl jó kimenni a picúrokkal. Fényképezni, meg szinte lehetetlen. Bár olvastam több megoldást arra nézve, hogyan óvjuk meg fényképezőnket az esőtől:

  1. Esőkabátot vegyünk fel, ne esernyőt tartsunk a fejünk fölött, így biztosabban fogjuk a fényképezőt.  - nem röhögni, ez egy angol nyelvű oldalon olvastam, először azt hittem rosszul látok :)))
  2. A fényképező fölé tartsunk egy zacskót, ami teljesen takarja a gépet, mivel a fényképező nem bírja a vizet.
  3. Vigyünk magunkkal tartalék zacskót, szükség esetére - most sem röhögni, én itt már sikítottam :)
  4. Vízálló bakancsot, vagy csizmát húzzunk a lábunkra - földön fetrengtem :)
  5. Ezeken kívül nagyon sok olyan ötlet volt, amire jó odafigyleni, pl hogy figyeljük a formákra, mintákra, színekre. Minden megváltozik az eső hatására. Ami igaz is, és jó lenne egyszer egy bakancsos esőkabátos, fényképezőgépmegóvós útra indulni egyedül, egy macro lencsével. Sajnos az én lencsém nem alkalmas a túl közeli tárgyak fotózására, így egy tisztes távon belül nem tudok fényképezni.
  6. A fények ilyenkor nagyon érdekes hatást keltenek főleg, ha egy kis köd is bejön a képbe az eső mellé.
  7. Nincsenek durva fényviszonyok, durva árnyékok.
  8. Kerüljük a vaku használatát, inkább növeljük az ISO-t, és állítsuk be  White Balance-t (talán fehér egyensúly, sajnos nem tudom mit használnak rá magyarul). Az ISO és a WB beállítás két alapvető a fotózásban, hasznos megtartani ezt a tanácsot, minden körülmény között.


Sajna kettő kölkével ez a LEHETETLEN kategória. Mivel nem bírtam ki így sem fényképezés nélkül, és nem akartam jönni még több gyerekes képpel (fogok még az tuti :)), úgy gondoltam, hogy kimegyek gyorsan a kertbe, magamhoz veszem a bébi őrt, és amíg alszanak, addig gyors fényképezek egy kicsit. Szerencsére volt úgy 10 perc esőmentes időszak :))))) Nem mondom, hogy teljesen elégedett vagyok az eredménnyel, de most sajna nem futotta többre.

P.S.: Őszintén kifogytam egy kicsit a témából, valószínűleg az időjárás is az oka. Úgyhogy, ha valakinek van ötlete szívesen fogadom :)))))

No comments:

Post a Comment