3/02/2010

Sharpness - Part 1

Hogyan csinálják a nagyok??? Már egy ideje örlődök ezzel a dologgal. Hogyan lesz olyan eszméletlen éles egy kép? Válaszom, halvány gőzöm sincs. Már milliónyi posztot elolvastam a neten, és kipróbáltam ezer féle beállítást, és figyelembe vettem mindent, amit csak lehet. MÉGSEM sikerül. Nagy ritkán van egy - egy képem, ami azt mondom élesebb a többinél, de felnyagyitva 100%-ra lehet látni némi homályt. NEM AZ IGAZI. Ha én már mindent megtettem, és már állványról fényképezek, gyakorlatilag alig érek a géphez, ami ugye az esetek nagy százalékában nem megoldható, de ha még így sem sikerül, akkor lehetséges az, hogy nem bennem van a hiba? talán halszálnyi esély van rá, hogy nem én csinálom teljesen rosszul? Ok, tegyük fel, nem én vagyok az, aki totálisan hibás, akkor más már nem marad, csak a fényképezőgépem. Lehetséges az, hogy tükörreflexes gép, és tükörreflexes gép között ekkora különbség legyen? Feltételezem igen, mert ha nem, akkor miért van a gépek között ekkora árbeli különbség. De biztos, hogy a gépem hibás ennyire, és nem lehetne ezt a dolgot megoldani egy új objektívvel? Olvastam a témában, mint már mondtam, és rengeteg helyen írták, hogy egy fix fókuszú, kis f számú (minél kisebb az f-szám, annál tágabbra nyílik a blende) objektív csodákra képes. Viszont, honnan tudom azt, hogy nem alapjaiban vannak a gépemmel problémák, azaz már a géptestet is le kéne cserélnem, nem pedig csak az objektívet? Mi van akkor, ha megveszek nem kis pénzért egy objektívet, és ugyanolyan elégedetlen lesze utána is? Azon gondolkoztam megkérek egy fotóst, hadd használjam a kameráját egy picit (ez amúgy lehet nem jó ötlet, mivan, ha nem engedi, elég kellemetlen lenne), és meglátom abból mit tudok kihozni, mert ha azok a képek is homályosak lesznek, vagyis inkább úgy fogalmaznék, nem lesznek kellőképp élesek, akkor tuti velem van a gond, és az agyamat kéne helyretenni, mielőtt befektetnék egy nagyobb összeget. Esetleg meg lehetne kérni, hogy használja az én gépemet, mert ha ő képes vele olyan képet készíteni, amivel elégedett lennék, akkor megint csak én vagyok a hibás...

Azért még nem adtam fel :)

No comments:

Post a Comment